- Podrobnosti
-
Vytvořeno 15. říjen 2010
-
Napsal Redakce
Jedná se o
první šetření svého druhu u lidí. Profesor Arturo Figueroa Bahram H. Arjmandi zjistil, že když byl extrakt aminokyselin L-citrulline/L-arginine z melounu podáván denně po dobu šesti týdnů, arteriální funkce se zlepšila a následně se tak snížil aortální krevní tlak všem devíti testovaným subjektům (čtyři muži a pět žen po menopauze ve věku 51 až 57).
"
Meloun je nejbohatší přírodní zdroj jedlé aminokyseliny L-citrullin, který je úzce spjat s L-argininem, aminokyseliny potřebné pro tvorbu oxidu dusnatého, který je nezbytný pro regulaci krevního tlaku," řekl Figueroa. Poté, co je v těle L-citrulin přeměněn na L-arginin, stačí konzumovat L-arginin jako
potravinový doplněk. Ten ovšem není vhodný pro většinu dospělých lidí trpící hypertenzí, řekl Figueroa. Může totiž způsobit nevolnost, potíže trávicího traktu a průjem.
V kontrastu s doplňkem stravy je
meloun dobře snášen. Účastníci pilotní studie z Florida State University nehlásili žádné nežádoucí účinky. Krom toho obsahuje vodní meloun hojné množství vitamínů A, B6, C, vlákniny, draslíku a lykopenu, silného antioxidantu. Meloun může dokonce přispět ke snížení hladiny glukózy.
Nálezy z pilotní studie na Florida State University jsou popsány v časopise
American Journal of hypertenze.
Zdroj:
Watermelon lowers blood presure, study finds.
ScienceDaily.com [online] <
http://www.sciencedaily.com/>
Facebook komentáře