- Podrobnosti
-
Vytvořeno 21. leden 2010
-
Napsal Redakce
Účastníci výzkumu, kuřáci i nekuřáci, pili denně nejméně
jeden šálek zeleného čaje. U všech se výrazně snížilo riziko rakoviny. Vědci zároveň zjistili, že ochrana před touto nemocí byla větší u lidí, kteří jsou nositeli určitých genů.
Zelený čaj se připravuje ze sušených listů asijské rostliny
čajovník čínský (Camellia sinesis) a jeho pití je rozšířeno v Asii. Bujení rakovinných buněk mohou zastavit polyfenoly obsažené v zeleném čaji. Studie ukázala, že u těch, kdo nepili zelený čaj, bylo
pětkrát větší riziko rakoviny plic než u těch, kdo pili nejméně jeden šálek denně.
Zdroj: ČTK. SLAVÍK, Benjamin.
Experti z Tchaj-wanu: Zelený čaj chrání před rakovinou plic. DigiWeb.iHNed.cz [online] <
http://digiweb.ihned.cz/>
Facebook komentáře