- Podrobnosti
-
Vytvořeno 20. červen 2010
-
Napsal Redakce
Ukázala to
třináct let trvající studie, kterou vedli nizozemští vědci, a o jejíchž výsledcích informovala BBC. Jde o další důkaz, že pití těchto oblíbených horkých nápojů neškodí. Ba naopak. Na vzorku 40 tisíc osob si Nizozemci ověřili, že u lidí, kteří vypijí více než šest šálků čaje denně, se riziko srdečních onemocnění snížilo o třetinu.
Podobně jsou na tom ti, kdo denně spořádají dva až čtyři šálky kávy. U nich se riziko infarktu snižuje o 20 procent. Studie také přinesla poznatek, že pití kávy - i nadměrné, tedy nad čtyři šálky za den -
nevede ke zvýšení rizika vzniku jiných chorob.
Zdroj: HOLECOVÁ ,Simona.
Pití kávy a čaje chrání srdce, prokázal nový výzkum.
Aktuálně.cz [online] <
http://aktualne.centrum.cz/>
Facebook komentáře