- Podrobnosti
-
Vytvořeno 31. červenec 2010
-
Napsal Redakce
Revmatoidní artritida je chronické onemocnění projevující se záněty kloubů a otoky. Vědci pod vedení Gerryho Wilsona z univerzity v Sheffieldu zkoumali 873 pacientů trpících touto chorobou, které srovnali se skupinou 1004 lidí bez artritidy.
Vědci zjistili, že u těch, kdo nepili alkohol, byla čtyřikrát větší pravděpodobnost postižení touto chorobou než u lidí, kteří pili alkohol více než deset dní v měsíci. Riziko se snižovalo v přímém poměru k frekvenci pití. Je to první studie, která ukazuje, že
konzumace alkoholu může snížit závažnost postižení člověka.
Zdroj: SLAVÍK, Benjamin, ČTK.
Pití alkoholu omezuje podle vědců možnost onemocnění artritidou a jeho závažnost.
DigiWeb.iHNed.cz [online] <
http://digiweb.ihned.cz/>
Facebook komentáře