- Podrobnosti
-
Vytvořeno 27. srpen 2010
-
Napsal Redakce
Odhaduje se, že jedna miliarda lidí na celém světě nemá dostatek vitamínu D, jeho nedostatek
zvyšuje náchylnost k autoimunitním onemocněním jako je roztroušená skleróza, revmatoidní artritida a diabet typu 1, ale taky některým druhům rakoviny a dokonce i demenci. Studie ukázala, jak moc ovlivňuje vitamín D naši DNA. Výsledky výzkumu jsou publikovány v časopise Genome Research.
První autor příspěvku, Dr Sreeram Ramagopalan z Wellcome Trust střediska pro výzkum lidské genetiky, dodává: "Nyní existují důkazy o roli vitaminu D v citlivosti k celé řadě nemocí. Doplňky vitamínu D by například mohly během těhotenství mít příznivý
vliv na zdraví dítěte i v pozdějším věku. Nedostatek vitaminu D může ovlivnit vývoj kostí. Francie proto zavedla rutinní opatření v oblasti veřejného zdraví. "
Hlavní zdroj vitaminu D pochází z vystavení kůže slunečnímu světlu, ale může jej poskytnout i některá z ryb.
Zdroj:
Vitamin D found to influence over 200 genes, highlighting links to disease. ScienceDaily.com [online] <
http://www.sciencedaily.com/>
Facebook komentáře